top of page
vselena4

Обзор/Болячки 2л дизеля BMW B47. Порівняння B47 та N47 на прикладі G30 520d. B47 vs N47.



Оп оп, продовжуємо рубрику про двигуни BMW, сьогодні у нас двигун В47, найновіший, актуальний 2.0 дизель від BMW В47, цей двигун буде актуальним наступні десятки років, інформації про нього дуже мало в інтернеті. Розповідь буде на прикладі G30 520d на В47, попередник цього двигуна N47 2.0 дизель про який у нас є пост. Двигун В47 почав випускатися з 2014 року, N47 випускався до 2016-2017 з 2014 року В47 почав його плавно замінювати N47. Він встановлюється на найпопулярніших моделях F10 або F25, F30 320d.

В47 має багато модифікацій, але у нас їх буде 3 основних. Нульова версія В47 це передньо приводні модифікації, які ставилися на Mini Cooper, X1 F48, X2 F39.


Тому, що у нас багато сервісів по Україні і є багато клієнтів, ми розуміємо їхню потребу в кузовах та двигунах. Найпопулярніша версія цього двигуна - це перша версія, яка встановлювалася на G30, F25, F30, F36, F22, F21, G01, G02.

Ці версії випускалися приблизно під середину 2018 щодо моделей G30 і G01, вони були з однією турбіною. Одночасно з цим було версії з двома турбінами - це друга основна модифікація, був у версій F30 325d, F22 225d, F36 425d і G30 525d, за типом мотор такий самий, як і 2.0 першої версії тільки тут модифіковано 2-х ступінчастий. У першій версії В47 було 190 л. У другій версії В47 було 231 л. У версіях 125d, 225d, 325d та 425d було 224 к.с. Третя основна модифікація пішла вже після 2017-2018 років, це сильно перероблений двигун у якому мало загальних деталей у першій версії В47, основна відмінність це двох ступінчастий наддув.

Тобто встановлено дві турбіни навіть у версіях 320d. Такі версії двигуна ставилися в G20, G30, G02 та в шістки. Починаємо з найпершої модифікації та найпопулярнішої версії В47 на прикладі G30 520d 2017 року в такому році йде перша версія цього мотора, такі двигуни були з модифікаціями 18d за потужністю 150 к.с. І ще модифікація 16d там 120 л. У цьому двигуні купа однакових деталей з N47, якщо поставити поруч N47, то ви скажете що тут майже немає різниці, клапанна кришка схожа, схоже розташування, впуск схожий, хто не досвідчений не відразу відрізнить різницю коли, відкриє капот. Почнемо за традицією із заліза двигуна: в основі тут стоїть такий же алюмінієвий блок із чавунними гільзами – це нормальна і надійна конструкція, як і в попереднику. По номерах тут однакові шатуни з N47, Колінвал і поршні різні, а шатуни однакові, тут однакові баланс вали для того, щоб покращити вібраційну стійкість, щоб менше вібрував мотор тому, що дизель, то робляться баланс вали та вони тут однакові за номером з N47.


Далі у вас будуть питання що тут з ланцюгами ГРМ, всі знають що на N47 ланцюга ГРМ потрібно міняти на 200000 км пробігу, а у кого можуть і на 150000 зламатися, конструкція по ланцюгах один в один схоже на N47, В47 йде 3 ланцюги від розподільного валу до насоса від паливного насоса до колінвала і від нього до масло насоса, навіть за номерами верхній ланцюг однаковий, верхній правий черевик однаковий, натягувач ланцюга, болт натягувача ланцюга, нижній правий і лівий натягувач ланцюга, є середній ланцюг і 2 заспокійники нижні ланцюги вони однакові, середній ланцюг різний він відрізняється за номером, масло форсунка однаковий і нижній ланцюг однаковий за номером, тут механізм ГРМ на 60% такий же, як і був на N47. Висновок по ланцюгах: очікувати чогось іншого сильно не варто, все ж рекомендуємо змінювати ланцюг після 200000 км пробігу.

Демпфер крутильних коливань це популярна штука на дизелях, на N47 він часто ламається і на В47 не виняток на 150 000 км пробігу потрібно його міняти..

Ще з однакових елементів це 2 розпродавала впускний і випускний плюс лакера, гідріки, масло знімні ковпачки, клапана все один в один ще однакові болти ГБЦ, сальники колінвала та інкрементне колесо. Клапанка візуально дуже схожа, заливна в іншому місці, КВКГ в тому ж місці, де і на N47, плюс однакове кріплення форсунки та прокладка клапанної кришки на вигляд однакова, але за номерами вона різна.


За надійністю прокладок і сальників у дизелі справи йдуть краще ніж у бензині через те, що дизель менш тепло навантажений, тут такі ж рекомендації як на N47 перевіряти на 150 000 км пробігу і на 200 000 км пробігу і на 200 000 змінюються всі прокладки. Система впуску: тут все ідентично як на N47 про який у нас теж пост, тут немає ніяких рідинних інтер кулерів як це було на В48 2.0 бензин, тут все також саме фільтр, одна турбіна з електронним вестгейтом, впуск, патрубки, Boost pipe, кульок, charge pipe і на впуск там теж є вихрові заслінки, турбіна ходить 200000-300000 км пробігу, все те ж саме по течах якщо турбіна або КВКГ буде гнати масло, то саме краплі масла будуть осідати десь на стиках. На впуску є та сама історія що і не B47 тільки тут більш виражено вплив системи ЕГР, у В47 клапан системи ЕГР ходить менше ніж у N47, ламається від 30000 до 60000 км пробігу, він засмічується і клинить, може бути таке що він зависає в відкритому положенні та вся сажа і всі випускні гази йдуть на впуск і він дуже сильно гріється, може доходити до того, що прогорає впускний колектор, утворюються дірки, щоб такого не відбувалося рекомендуємо раз на 100000 км пробігу перевіряти свій впуск і чистити ЕГР від сажі або робити чіп на екологію, щоб ЕГР не зміг засмітитися, також є відома проблема з теплообмінником ЕГР, є радіатор ЕГР через який проходять вихлопні гази та антифриз, антифриз охолоджує вихлопні гази для того, щоб вони не розплавили впуск і не зменшували та не погіршували суміші утворення, є таке що сам радіатор починає просочуватися антифриз, через те, що десь псуватися метал і просочується антифриз у комбінації з сажею і з вихлопними газами може початися пожежа, будуть погані наслідки тому у BMW є відривна компанія, виходить BMW за гарантією може поміняти вам цей радіатор у когось такий мотор подивіться по Vin code і зверніться до дилера і може вам безкоштовно замінювати. По заслінках тут така ж ситуація як і з N47, канали ГБЦ один в один з N47 і виходить такі самі заслінки.

Проблема двигуна В-серії втому, що вони ще більше засмічуються ніж N-серії, тут рекомендується перевіряти впуск на наявність сажі, є цікава особливість В47 на G-серіях це наявність 2-х контурів подачі вихлопних газів через систему ЄДР на впуск, якщо раніше до нас був 1 контур із випускного колектора через радіатор вихлопні гази проходять на впуск, а на впуску коли ти навалюєш там нормальний тиск, тобто вихлопним газам складно туди дістатися та ось BMW зробила для полегшення проштовхування вихлопних газів другий контур так званого низького тиску, система реалізована за допомогою другої додаткової трубки з випускного колектора, яка проходить ще через другий радіатор з клапаном і йде далі на подачу повітря перед турбіною. Якщо у вас раптом машина почала тупо розганятися або у неї не рівна тяга це може бути пов'язане з відкриттям клапана ЕГР, що заклинив, рекомендуємо перевіряти це регуляторно, потенційною проблемою такого рішення з контуром низького тиску в ЕГР може бути, то що вихлопні гази будуть тепер забруднювати не тільки впускний колектор, куди вони відразу потрапляли, а зараз вони потрапляють прямо перед турбою, вони можуть засмічувати та крильчатка турбіни, кульок і до кулька пайпи. Система подачі палива: тут все стандартно, все добре, без проблем, вся справа починається в баку там стоїть занурювальний насос там все нормально, далі паливо потрапляє в ТНВД він тут розташований там же, як і на N47 і на вигляд він такий самий, але номер різний це пов'язано з підвищеною продуктивністю, тому що в паливній системі збільшили тиск палива під 2.5 bar, це дозволяє зробити йому більш топкову економічність, тут стоять п'єзо форсунки, щоб робити багато відкриттів за 1 такт, у паливній системі є схожість з N47 однаковий датчик тиск у рампі та регулятор тиск, по паливній немає жодних проблем їдемо далі.


Система запалювання: у випадку з дизелем це система свічок розжарювання, раніше заміна свічок супроводжувалася заміною блоку свічок розжарювання, рекомендується раз на 100000-150000 км втечі викручувати свічки, щоб вони не закисали, бувають клієнти, змінюють перед зимою коли є помилки даному випадку на блок В47 управління свічок розжарювання перенесли в головний блок ДДЕ, за розташуванням свічки стоять ідентично з N47.

Система охолодження двигуна, все аналогічно з N47 крім додаткового контуру який проходить через додатковий радіатор системи ЄДР низького тиску, тут немає електро помпи як на бензинових двигунах, тут стоїть механічна помпа, у В47 зроблено приємне покращення, на N47 під впуском ГБЦ стирчав пластиковий фланець та цей фланець постійно тріскався, тільки коли була потрібна його заміна, потрібно було знімати впуск, на В47 немає цього фланця з ГБЦ, він йде внизу з блоку. Нагадуємо за системою антифризу, що тут стоять стандартного типу кришки на бачках, які рекомендується міняти раз на 2-3 роки, на бензинових приблизно раз на 2 роки.

Якщо у вас, наприклад на цьому двигуні кудись йде антифриз, то в першу чергу варто подивитися на радіатори системи ЕГР, тут їх 2 потрібно пробувати глушити, перекривати подачу антифризу. Навісне обладнання: тут все стандартно, компресор кондиціонера, генератор, електрорейка не ламається, ролики та ремені змінюються на пробігу 100 000 км пробігу для профілактики.

Система випуску: тут є додатковий вихід для системи ЄДР низького тиску плюс В47 в G-кузовах йде Euro 6 тому тут ставиться система Ad blue, раніше вони були обов'язковими на Американських тачках з двигуном М57, N57, N47. Система Ad blue впорскує сечовину в додатковий каталізатор, де відбувається реакція з вихлопними газами, і цей процес сильно очищає вихлоп. Чіп тюнінг: тут у стоку 190 к.с. На Stage 1 можна зробити приблизно 220-230 к.с. також ще можна відключити екологію, після глушіння системи ЄДР потрібно вирізати сажевий фільтр, тому, що при відключених системах ЄДР логіка пропалювання змінюється і він може забитися. Зрозуміло раптом кого замучить система Ad blue її також можна відключити, але на G-серіях це не така поширена проблема як на Американських Е70 де кожен 3-й з помилкою та проблемою по системі Ad blue. Переходимо до версії з шильдиком 2.5, це машини з індексом 125d, 225d, 325d, 435d, 525d і навіть 725d, це така ж заліза версія тільки 2-х турбінна.

На відміну на те що тут 2 турбіни та складність системи управління наддувом як для користувача ця система дає потужність на F-серіях близько 224 л. На G-серіях 231 к.с. З мінусів це ускладнення системи управління, якщо раніше все було просто і зрозуміло була 1 турбіна та 1 електронний Вестгейт, то тут у нас 2 турбіни 2 вакуумні актуатори, 2 регулятори та один електричний сервопривід який смикає геометрію на турбіні. З часом у двох турбінного варіанта може збільшитися шанс, що турбіна буде не додувати, передувати в такому випадку потрібно буде лізти до вакуумних трубок і до регуляторів тиску. За аналогією з N47 2-х турбінним тут від Stage 1 до 2 можна зробити 260-280 к.с. Переходимо до третього типу В47 це найсвіжіша та остання версія яка випускається приблизно з половини 2018 року. Цей двигун В47d більше відрізняється ніж В47 від N47, тут інший блок, колінвал, поршня, однакові шатуни.

у В47d такі самі ланцюги ГРМ, натягувач тільки інша зірка паливного насоса високого тиску, одна з основних відмінностей це розташування помпи у В47 вона стоїть спереду в той час, як у B47d вона перенесена правіше схоже як на В48, на помпі є термостат і основний термостат на блоці ГБЦ. Однакових деталей дуже мало з них це верхня шестерня ланцюга ГРМ, 2 розподільні вали, клапан ЕГР він буде такий же проблемний. Основна відмінність це те що там стоїть за умовчанням 2 турбіни, там зовсім іншого типу наддув. Ця система двох турбін по конструкції відрізняється від попередньої версії В47.



Итоги: мы рекомендуем к покупке автомобиль с таким двигателем.



Comments


Пост: Blog2_Post
bottom of page